11.07.2012

Veien til formen del I

Jeg løp 10 km i går. Det gikk noe bedre, men musklene mine er ikke vant til å løpe så ofte. Men det får de finne seg i eller melde overgang til en annen kropp, for veien tilbake til triatlonformen kommer til å bestå av mange løpeturer. Korte og lange. Mange rolige løpeturer og noen raske.

Sykling kommer dette halvåret til å bli nedprioritert. Sykler jeg kommer det til å bli koseturer ute for fysisk og mental restitusjon eller korte, harde økter på rulle. De harde øktene er enten styrketråkk eller terskeløkter.

Svømming blir prioritet to til høsten. Jeg skal minst to ganger i bassenget i uka. Disiplinerer jeg meg selv så går det, jeg må bare ta morgenen til hjelp igjen. I høst kommer jeg ikke til å svømme lange og harde serier, dette gjør jeg for å vedlikeholde vannfølelsen og svømmemusklene.

De manglende svømmemusklene: Rulleskia skal fram igjen. En time staking hjelper på slappe muskler og jeg har brukt skia tidligere med hell.

Og målet er ikke konkurransene til neste år. Målet er å bygge opp triatlonkroppen og bygge ned sofakroppen. Målet er langsiktig og målet er blandt annet er å være i kjempeform i klasse 50-59 i NM triatlon i 2015!

Ingen kommentarer: