05.12.2012

Svane/flukt






For noen uker siden tok jeg et svanebilde i Drammenselva. Det var en veldig tåkete dag. Det så lenge ut som om sola skulle komme frem og lage litt spennende lys. I stedet ble det bare tettere. 


Det er mange svaner i Drammenselva. De er kanskje ikke verdens mest spennende fotomotiv, men på en av stokkene ute i elva satt det en skarv. Jeg håpet at med litt flaks ville den lette og skape litt bevegelse og motvekt til svanen. Det gjorde den og jeg synes det fungerer ganske bra som bilde. Jeg synes det er noe truende/urolig ved den ubestemmelige fuglen som letter.

Bildet hadde et kraftig blåstikk, men Photoshop Elements er en god venn


4 kommentarer:

Kjelleiriken sa...

Hei Bent,

Bildet står for seg med teksten under hos meg (Firefox på win7).
-> Lightroom er fiffig også. Blir lite bruk av elements etter at det kom i hus (har elements v9 og lightroom v4.2)

Kjelleiriken sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bent Olav Olsen sa...

ønsker meg Lightroom til jul :-)

Kjelleiriken sa...

Håper nissen er snill, det er et veldig kjekt verktøy :-)