13.11.2009

Definerer triatlon meg?

Jeg husker ikke helt. Tiden går så veldig fort og jeg mister oversikten. Fremtiden kommer mot meg i rasende fart og fortiden er så langt borte. Rart da at nåtiden går så sakte fremover? Kanskje jeg har en form for kronologisk (hvis det er ordet) fartsblindhet kombinert med tunnelsyn?

Men det var ikke det som var poenget.

Jeg husker ikke helt når det var jeg startet å rote med triatlon og triatlon startet å rote med meg. Men det kan ha vært i år 2000. Og snart er det år 2010 etter tømrersønnens fødsel.

På de årene har triatlon tatt ett rimelig solid tak i meg og preger dagene mine. Hver eneste dag tenker jeg på trening, konkurranser eller Oslofjord triatlon. Så til tross for at jeg er en av trialonverdenens snegler, så tilhører jeg den verdenens varig merkede menn og kvinner. Til tross for en moderat aktiv triatlonlivsstil, så er triatlon med på definere hvem jeg er.

Heldigvis liker jeg det.

Ingen kommentarer: