03.09.2007

Ensomhet

Jeg kjøpte meg ensomhet pakket i papp og microplast. Prisen var 25.90:SEK. Det er første gang jeg har kjøpt og spist microbølgemat og det føltes som om jeg startet på en rutsjebanetur ned i den sosiale avgrunnen.

Det gjorde det ikke bedre at dagen startet med fire timers finsk-svensk foredrag om helseproblemer på Nord-Karelen.

Så en dag som går slik …. hvorfor ikke slutte med dyna rundt seg i sengen og se ”Persuasion”, britisk drama fra 2007. Fra vaskeseddelen: ”Anne Elliot bor sammen med søsteren og faren som begge er svært snobbete. Åtte år tidligere krevde de at hun skulle si nei til sin store kjærlighet. Han var verken rik eller av adelig slekt. Filmatisering av Jane Austens roman fra 1817.”

Nei, hvorfor ikke?

Jeg syntes til og med reklamen for Norrlands Guld Jeans var fristende.

Bingo? Noen?

Ingen kommentarer: