21.04.2008

Beviset er i puddingen

Uke 16

Mandag: Løping til og fra jobben. 23 minutter til og 21 min fra. Ikke no god test på form, men dette er løpeturer jeg tidligere har slitt meg igjennom på 24 til 26 minutter.

Stangtrening i sal 1 time.

Tirsdag: Stiløping 1t04min. Løp befaring av sti.

Onsdag: Svømming 1 t. Teknikk og fartstrening

Stangtrening i sal 1 time

Torsdag: Langtur sti. 1t27 min. Hopper og spretter som et rådyr gjennom skogen. Leker meg med fartsøkning og har det gøy!

Fredag: Sykling rolig og lett ute 2t02 min.

Lørdag: Svømming 1t25 min. 300 m oppvarming - 600 m teknikk. Så pyramideintervall: 8 ganger 50 m - 4 ganger 100 - 2 ganger 200 - 1 ganger 400 - 2 ganger 200 - 4 ganger 100 - 8 ganger 50. 10 til 20 sek pause mellom. 200 m rolig til slutt. Enten har jeg regnet regnet vendinger radikalt feil mange steder. ELLER SÅ HAR JEG BLITT RASKERE. KONGEØKT!

Rolig sykkeltur ute 2t03 min. Direkte overgang til 10 raske minutter løping. Skikkelig trøkk og løft i beina. Klarte ikke å holde igjen og løpe uanstrengt raskere enn tidligere 10km-fart. Uten å komme over terskel.

Søndag: 1t15min rulleski

Totalt 13t11min

Rett og slett en uke som forteller meg at på svømming og løping er det veldig bra fremgang. Jeg er storfornøyd. Men jeg er også fornøyd med noe mer grunnleggende. Jeg er fornøyd med at jeg kan løpe en time og tretti minutter i skauen og komme tilbake og være et helt menneske etterpå. Ikke et vrak som ligger i en krok som synes synd på seg selv og må hvile. I en alder av 43 år er jeg i bedre form enn jeg har vært noensinne. Gitt min tidligere form sier ikke det så mye, men det er verdt å feire. Skål!

"The proof is in the pudding" er et uttrykk tror jeg, men denne puddingen har blitt litt mindre puddingaktig.

Ingen kommentarer: