12.04.2008

Cather in the Rye

"Det var J.B. Selingers «Cather in the Rye» som inspirerte Magne Aasbrenn til å skrive på bøker". Står det i dagens avis og på www.f-b.no.

Som den vennlige sjelen jeg er så sendte jeg en e-post til redaksjonen slik at de skulle få mulighet til å lære noe og rette opp feilen. Jeg er grei slik.

Svar fra Fredrikstad blad: "Jeg finner i hvert fall forfatterens navn og den boka på google, så da stemmer det sikkert".

For all del. Jeg har lest det i noe som jeg har skrivi sjøl. Lissom.

Neste gang får jeg gjøre som alle andre i Fredrikstad. Ringer inn til "baksiden av Fredrikstad blad". Til "på Tråden"-redaksjonen. Og da blir jeg endelig ekte fredrikstadinnbygger av den indignerte eller fortørnede typen.

Og skulle det vise seg at Hr. Aasbrenn har blitt inspirert til å skrive på andre sine bøker og ikke sine egne, vil jeg bli dobbelt indignert. Hr. Aasbrenn bør strengt tatt prøve å kjempe mot denne trangen til å skrive på bøker og ikke skryte av det. Hærverk og forakt for kunsten kaller vi slikt, vi som har søkt oppholdstillatelse i dannede hjem.

Ingen kommentarer: