09.07.2008

Tortur på ferga

Jeg har varierende grad av forståelse og medfølelse for andre skapninger som trår jorden samtidig, men til dels i uttakt, med meg. Det går opp og ned kan vi si. Noen dager går det bra og jeg har strålende smil til de fleste jeg møter, andre dager setter jeg opp prioriterte lister over personer som brått bør avslutte tilstedeværelsen på jorden. Og i enkelte tilfeller gjør mennesker ting så onde at det ikke er tid nok til å putte dem på liste og sende til ”Dukkelise”.

Det var stunder på ferga fra Göteborg til Kiel at jeg kunne observeres på leiting etter to ting: en passe sløv, rusten og guffen gjenstand og han som var ansvarlig for å sette på den ekstremt enerverende bakgrundsmusikken. Over alt. Jeg forventer møkkamusikk i tax free-butikken og tar på meg egen musikk, men det er ikke alle steder jeg har øreormprevensjon med meg. Og det er en rimelig kjip quadrofoni å sitte på do og ha en forstoppa svenske som jobber i avlukket ved siden av og Celine Dione eller no annet ondt på høytalerne.

Hvis jeg noen gang skulle bli torturert så behøver ikke de sannhetssøkende trekke ut negler, tarmtrekke meg eller sette bur med sultne rotter på magen min. Sett på spillelista fra Göteborg-Kiel og jeg tilstår alt fra å jukse med treningsdagbok til mordbrann.

Jeg er enkel slik. Også.

Ingen kommentarer: