01.03.2010

Årets første uke begynner nå

I vinter har jeg hatt uker med seks timer trening og og jeg har hatt uker med syv. Rolig langtur på rulle og løpeturer på førti minutter. I løpet av vinteren 2009/2010 har jeg hatt litt mindre treningstrøkk enn de to foregående. På løp og sykkel. På svømming har jeg holdt farta og mengden på et litt høyere nivå enn ellers. Ellers er det bare å notere seg at jeg heller ikke i år har klart å finne lyst til styrke- eller coretrening i no særlig grad.

I dag er det første mandag i mars. I dag er det uke 9 på den vanlige kalenderen. På min er det uke 1. Uke 1 i Base 1.

Første uke i årets treningsregime blir det litt flere treningstimer enn det var i ukene som nettopp nå er borte og glemt. Jeg trente seks til syv timer, denne uken skal jeg trene åtte. En marginal økning i mengde, men en vesentlig styrking av systematikk og innsats.

Åtte timer som skal fordeles på to til tre svømmetreninger og minst en hard og en lang løpeøkt. Løpinga dikteres en smule av snøryddinga til diverse veieiere. På rulle skal jeg bedrive en hard, en kort og en lang sykkeløkt.

Selv om det finnes en viss tradisjon for å hvile på den syvende dagen, så velger jeg jeg å snu på det hele.

Jeg hviler i dag jeg.

Ingen kommentarer: