22.04.2010

Aske eller?


Jeg har vært så veldig lite i kontakt med denne naturhistoriske hendelsen på Island. Jeg har ikke vært i utlandet på statens eller andres regning og sett timeliste og flexisaldo svulme opp mens kostgodtgjørelsen fylte lommeboka og magen. Jeg har ikke sittet dagesvis på en flyplass og busset meg gjennom Europa.

Jeg har rett og slett ikke sett noen konsekvenser av fyrværkeriet i vest.

Men hvis vi kunne enes om at denne fine skyen er en askepåvirket sky, så skal jeg si meg fornøyd.

Alternativt kan jeg skrape asken ut av ovnen, kaste den over meg og på den måten både få en "nær Island"-opplevelse og markere at jeg sørger over at en stor musiker og komiker er død.

Det er så trist at barndommens rare helt er borte, men heldigvis vil figuren Ludvigsen leve videre i alle de fantastiske sangene og historiene som to genier skapte.

Ingen kommentarer: