03.03.2008

Av og til blir jeg stille

Jeg er ikke fåmælt egentlig. Ikke stille. Egentlig ikke. Tungebåndet mitt er stort sett helt og uskåret, men jeg kan bringes til taushet av treffende replikker, små barn som spør om reproduksjon, idioti og meningsløst babbel.

På lørdag var jeg innom Platekompaniet i Byporten for å kjøpe med meg Iron and Wine ”The Shepherd’s dog”. Rettere sagt skulle jeg lytte først og eventuelt kjøpe etterpå. Lytteprosessen var tilfredsstillende sett fra min side så penger og cd skiftet eier. Trodde jeg.

Hjemme oppdaget jeg at jeg hadde fått med meg cover uten cd.

Etter 20 min tar en mann/gutt telefonen: ”Platekompaniet Byporten”.
Gammel mann fra Fredrikstad: ”Ja hei, jeg var innom i dag og kjøpte Iron and Wine ”The Speherd’s dog”, men fikk bare med meg coveret. Cd’en ble nok igjen i spilleren.
Mann/gutt: ”Vent litt skal jeg sjekke”
Hey, tenker jeg, dette var en positiv overraskelse. Service på en lørdag.
Mann/gutt: ”Ja den er her”
Gammel mann fra Fredrikstad: ”Så bra, da kan du sende den til meg da!”
Mann/gutt: ”Ja altså, vi gjorde slikt før, men jeg vet ikke hva som er vår policy nå”
Gammel mann fra Fredrikstad babler en slående mening av typen: ”Jammen hør her”
Mann/gutt: ”Få adressen din så skal jeg sjekke hva som er policy nå”.
Han får og jeg legger på uten flere ytringer.

Det har tatt noen dager før jeg har kommet meg etter helt meningsløs, tanketom kundebehandling. Jeg venter noen dager til. Så skal jeg ringe å sjekke hva som er gjeldende policy for Platekompaniet i Byporten når det gjelder å rette opp feil som kun er deres egen.

Og da tenker jeg tungebåndet skal være helt og topptrimmet.

Ingen kommentarer: