11.03.2008

Goth i cherry

Mandag morgen i bilkø til jobben. Jeg og alle de andre som skal inn til sentrum for å gjøre vår meningsfylte skjerv for eller mot A/S Norge. I hver vår bil. Regn på bilruta, viskerne visker vekk, nytt regn på ruta, visker vekk, regn på ruta, vekk, regn … sovner nesten.

Hva var det?

Bråvåkner fordi jeg tror jeg ser en skummel vaskebjørn i rød bil i motsatt kjørefelt. Hva var det jeg egentlig fikk i meg på fredag? Hvor trøtt er det mulig å bli? Har det gått en sikring?

Halvautomatisk justerer jeg De Blå og får fokusert på vaskebjørnen som for anledningen kjører en rød Nissan Cherry. Vaskebjørnen som viser seg å være en gother. Langt svart, rett hår, stooore svarte ringer rundt øya, snøhvit i ansiktet. Iført noe som sikkert er skinnfrakk huker han seg sammen i sin røde Nissan Cherry.

Så er vårt ikke-møte over og det eneste hodet mitt har igjen er spørsmålet: Hvorfor kjører en gother en eldgammel rød Nissan Cherry? Men på den annen side hva slags biler passer til gothere? Det eneste jeg kan komme på er "The Batmobil".

Og så starter arbeidsuka.

Ingen kommentarer: