06.12.2009

En bankeånd har inntatt min kropp

Det var i dag da jeg satt og syklet på rullen min. Lett syklet jeg, kan jeg huske. I sytti lange minutter tråkket jeg og jeg tråkket riktig så mange ganger rundt i hvert av de sytti minuttene. 93 ganger var gjennomsnittet, men effekten var ikke så mye å snakke om skal jeg si dere. Kun tosifret var den, hvis den i det hele tatt skal nevnes og det er watt som var måleenheten.

Jeg satt altså der og tråkket og pulsen holdt seg lav slik den skulle. En riktig snill og medgjørlig puls var den. Helt til det uten forvarsel hendte. Jeg fikk slik en banking i hjertet og jeg kjente det også på halsen. Hjertet slo fortere og fortere og hardere og hardere. Og så bare ga det seg etter noen få sekunder.

Det bare skjedde og her er beviset målt med høykvalitets pulsmåler fra Garmin. Forklaringen på dette fenomen?

En ånd har tatt bolig i meg. Bank. Bank. Er det noen hjemme?

Neppe

Ingen kommentarer: