01.05.2008

Rådyrløper

I bakrus startet jeg å løpe i skogen. Det var i mai

Jeg har hatt mange turer i skogen nå og kjenner at jeg løper bedre. På mine beste dager leker jeg rådyr. Du har sett rådyrene når de flykter og markerer at de er i kjempeform? I lekende byks og med rumpa muntert i været?

Det siste dropper jeg, ffor det ville kanskje ikke sett så heldig ut, men jeg løper ikke i sikksakk for å finne den flateste løypa. Tvert i mot tar jeg hver rot og hver stein som et lite hinder og jeg spretter lekende lett over for å vise eventuelle forfølgere at jeg er frisk og sunn. Nå ja, men jeg løfter i hvert fall beina, skyter frem hofta og hopper over.

Om det er bevist i randomiserte kontrollerte forsøk at dette hjelper? Nei, men det er gøy og gir meg en utrolig løpsglede. Og så gir det mening. Hvis det er poeng i å trene bakkeløp på asfalt, trene på høye kneløft og ”spark meg i rumpa” osv så er det også et poeng å gjøre det i en naturlig hinderløype.

Jeg mener at dette enkle tipset har gjort meg til en bedre løper. Takk Kristin!

Ingen kommentarer: