30.11.2008

Et tegn - på noe





For to uker siden kunne jeg knapt gå tur i skauen pga av at det var ”ryggen med meg”. I dag er det mye bedre.

Men la meg starte med en liten gjennomgang av siste to uker. På treningsfronten.

Uke 47

Mandag:Ikke trening
Tirsdag: Svømming 50 minutter. Catch up, enarmet drill og konsentrasjon på teknikk
Onsdag: Sykling rulle. 55 min. Høy frekvens.
Torsdag. Svømming 50 minutter. Catch up, enarmet drill og konsentrasjon på teknikk
Fredag: Ikke trening
Lørdag: Svømming 45 minutter. Catch up, enarmet drill og konsentrasjon på teknikk
Lørdag II: Løping i skogen 43 minutter
Søndag: Syklet rulle 1t30 minutter.

Totalt 5t33 minutter

Uke 48

Mandag: Ikke trening
Tirsdag: Svømming 35 minutter.
Onsdag: Løping 1 time. Rolig.
Torsdag: Svømming 55 minutter. Catch up, enarmet drill og konsentrasjon på teknikk. 5 ganger 50 meter med 10 sek pause.
Fredag: Løping 45 minutter. Rolig.
Lørdag: Svømming 45 minutter. Catch up, enarmet drill og konsentrasjon på teknikk. 5 ganger 50 meter med 10 sek pause.
Lørdag II: Sykling rulle 45 minutter. 3 ganger 40 sek opp mot max og 3 ganger 30 sek opp mot max.
Søndag: Løp 1 time. 10 km. Hardt! Tøft! Stilig!

Totalt: 5t40 minutter

Treninga tar seg altså sakte men sikkert opp, men jeg har en liten bit igjen til de 8 timene i uka jeg har tenkt å ligge på sånn fra nå og til slutten av februar (og så kan jo de med Triathletes Bible eller Going Long gjette seg til hva jeg har tenkt å trene videre utover i 2009).

Men for å ta det fra der jeg starta og der som uke 48 slutta. I forhold til for to uker siden har kroppen min det bedre og jeg har det bedre med den. Jeg har startet å danne meg et bilde av hvordan jeg skal trene og har så vidt startet med det. Svømming blir prioritert nå og jeg jobber med teknikk, strekke ut, bruke færre tak og avslutte hvert tak riktig. Kjenner jeg blir mer sliten av å svømme 10 minutter ”riktig” enn å svømme 30 minutter ”slurvete i standardtempo”.

Og så skal jeg løpe. Og i dag løp jeg helt til topps og fortere enn noen gang tidligere.

Opp til Sprinkelet løp jeg. Opp dit er det en 3 km lang bakke. Og der oppe er det en radiomast, en Røde Kors-hytte og et nybygd utkikstårn.

Jeg har aldri løpt så fort opp dit. For det første fordi jeg var så glad fordi jeg var rimelig bra i ryggen.

Og for det andre fordi Hårek foreslår en triatlontur i Norsemanløypa første helga i juli på Oslofjordforumet.

fredag ettermiddag:
kort svøm i eidfjord, sykle ca 30 km opp forbi vøringfossen, løpe 5 km med målgang på dyrant
stigning 1200 meter

lørdag:
svøm i eidfjord med distanse tilpasset sjøtemperaturen, sykle 165 km til bunn av imingfjell på rjukan-siden, løpe 15 km til austbygde (skiftesonen til norseman)
samlet stigning 3000 meter

søndag:
kort svøm i tinnsjøen, sykle 37 km fra austbygde (skiftesonen til norseman) til stavsro (der man går inn i fjellet på norseman. sykkelløypa inkluderer zombie hill), løpe de 4,5 km opp til gaustatoppen
stigning 1650 meter


Og hva skjer når jeg kommer til toppen og klatrer opp i utkikstårnet? Feite fillern, da sprekker skyene opp og så blir det sol over hele sør-Norge og så kan jeg se helt til Gaustatoppen.

Flere tegn trenger ikke jeg på at triatlonåret 2009 kommer til å bli knakende bra og vil inkludere en spennende opplevelse i norsk natur.

Bring it on!

2 kommentarer:

Kristin L sa...

2009 må bli et fantastisk år! Ha troen og lev i håpet, det gjør jeg også :D
Vær tålmodig og nyt veien !

Anonym sa...

Bra Bent,
vi har vel begge da lagt en tung periode bak oss. Jeg kjenner nemlig også at kroppen er i ferd med å bli restituert etter en (altfor) lang sesong. Ser frem til videre fremgang og fortellinger - 2009 blir knakende bra!!

mvh
Goldie