10.04.2009

Se opp for ATH 909

I dag møtte jeg en slik utlending som Siv vil ha kasta ut tror jeg. En som ikke var integrert. En utlending som ikke kjente til eller respekterte norske lover og regler og som i en trengt situasjon kom med drapstrusler. Jeg er enig med Siv. Slike kan vi ikke ha her. Kast han ut.

Jeg trener og jeg trener. Denne uken er det påsekecybertreningsleir i Oslofjord triatlon (Norges største og beste triatlonklubb). Slik det er hver påske. Og jeg er ute med landeveisraceren og prøver å få sykkelbeina skikkelig i gang. Slik jeg er hver påske. Og slik det er hver vår, så er det en del bilister som ikke klarer dette at de ikke har veien for seg selv lenger. Det blir så vanskelig med syklister på veien også. For veiene er jo bygget for deres skatter og avgifter. Og de må så skrekkelig fort frem og de kan bare ikke vente slik at de kan kjøre forbi på en ok måte. De kan jo komme til å komme 20 eller 30 sekunder senere frem.

Og samtidig så risikerer syklistene å ikke komme frem i det hele tatt. Fordi noen idioter har funnet ut at det er ok å leke med andres liv. Dette er representantene for noen av de største egoistene i Norge. De som er villig til å ta liv for å komme litt fortere frem.

I går syklet Per Morten og jeg 2t30 min i sol og tåke og ble forsøkt bildrept av en slik håndverkerjævel i kassebil. Et stort ”Sorry” til alle snille og gode håndverkere i kassebil og pizzabil, men jeg har generelt dårlig erfaring med den stammen der. Han som forsøkte å drepe oss i går, skulle kjøre forbi en annen bil i en sving, så ikke oss som kom i mot og *vips* så vi hverandre i hvitøyet.

I dag var jeg klar for å sykle litt før Per Morten og kompis hadde kommet, så jeg syklet av gårde før de kom. I første bakke skjedde det. En kar i en hvit haug av en bil sneiet meg med speilet. Og pekte mot gang og sykkelfeltet som han sikkert mente at jeg skulle sykle på. Og som alltid skvetter jeg no så inn i helvete når det skjer. Og som vanlig fyker fingeren min opp i været selvsagt. Jeg vet det er dårlig stil, men når noen prøver å legge meg i asfalten med metall mot hud, flesk, muskler, sener og bein så reagerer jeg spontant.

Og så. Selvfølgelig. Så tar han av til venstre etter 150 meter. Det var jo derfor han bare måtte forbi med minste mulige margin til legevakta.

Jeg etter.

Han ut av bilen.

Den uønskede invandrer: En gammal svensk mann i en svenskregistrert bil. Som mente at når det var brukt milliarder av kroner på gang- og sykkelveier (her var det vanskelig å holde seg alvorlig) så skulle jeg jammen bruke disse. Jeg spurte om han var kjent med det norske lovverket. Og han mente at, ja det var han. Han visste at vi kunne sykle på veiene når det var ritt, men ikke når vi trente. Jeg prøvde å fortelle han, ikke uten sinne, at han tok feil. Han ville ikke snakke mer med meg, men sa at han nå visste hvem jeg var og neste gang ville han kjøre meg i grøfta.

Han mente rett og slett at han hadde grunn nok til å drepe meg pga dette.

Så Siv og andre som ønsker å kaste ut potensielle drapsmenn av utenlandsk opprinnelse. Fører av bilen med registreringsnummer ATH 909 har kommet med drapstrusler mot en norsk nordmann fra Norge. Vi kan da ikke ha det slik? Vi kan ikke sitte stille og se på at de tar seg til rette og tar over veiene våre?

Kast denne svensken ut!

Og dere andre: vær forsiktige og vær snille med hverandre på veiene. Det er faktisk plass til alle.

1 kommentar:

Ellen sa...

Jeg slapp heldigvis unna idiotbilister i dag, men på tirdag var Guy og jeg ut for et par. Greit nok at de synes vi er irriterende, men det er da for faen ikke lov å prøve å drepe alle som irriterer en?