09.06.2009

9 tommeltotter?


Jeg er for tiden ikke verdensmester i ordfinding. De gode historiene og de artige vriene vil liksom ikke komme. Treningen er heller ikke det jeg synes er mest spennende å skrive om, men det kommer vel etter hvert.

Når ordene ikke kommer så lett til meg, så er det jo godt at det finnes fotografisk materiale som hjelper til med å fortelle små historier.

I tillegg til å være temporært ordfattig så er jeg kronisk klønete. I noen sammenhenger. Helt håpløs kan jeg ikke være, for jeg har en fortid som fluebinder med ørsmå kreasjoner på samvittigheten. Men mellommotorikken skjærer seg av og til.

Og da skjærer jeg meg. Slik jeg gjorde under forberedelsen av miljødagen i Fredrikstad.

Jeg hadde ti tommeltotter, men det er viktig å prøve å forbedre seg. Så jeg tok saksen i egne hender og resultatet var nesten at jeg fikk redusert tommeltottbestanden til ni.

Jeg klarte det bare nesten, men mye blod ble det i hvert fall.

Ingen kommentarer: