13.09.2008

Død over Nora!

Dette er ikke en historie om Torvald som ikke nøyer seg med å se Nora gå, men som griper sin Magnum og forfølger henne nedover gatene og roper ”Død over Nora, ekorn meg her og ekorn meg der, jævla tispe, jeg skal faen meg skyte den lille lerkefuglen!”

Nei, dette er bare meg som irriterer meg over at Nora produserer syltetøy som reklamerer med "usukrede syltetøyprodukter". Jeg vet jo hva det er, men i det ville butikkritet så husker jeg ikke å kvalitetssikre innkjøpene og så tar jeg med meg en slik. Hjemme oppdager jeg at jeg har fått med meg et produkt som riktignok ikke har sukker i syltetøyet, men den jævla Nora har puttet masse Isomalt og sukralose i krukka i stedet. Bah! Sukker er muligens usunt, men det smaker godt. Kunstig søtemiddel smaker uten unntak grusomt. Og er minst like farlig som strålingen fra båten Murmansk, all verdens mobiltelefoner og kraftledninger til sammen.

Død og Pine (Nora Helmer. 1. akt)

Nora, kutt ut! (Bent Olav Olsen)

Ingen kommentarer: