25.09.2008

Fanden ta desken!

"Se isen smelte på webcam", leste jeg på www.dagbladet.no. Bildet viste innlandsisen på Grønland og det dreide seg selfølgelig om resultatene av global oppvarming. Og jeg bråvåknet foran datamaskinen, gne hendene fornøyd mot hverandre, smilte skjevt og tenke at jeg kunne skrive en liten blogtekst. En tekst som skulle starte med å sammenligne det å se isen smelte med det å se maling tørke (som igjen er mye det samme som å se Norge spille fotball), men at dette var noe mer alvorlig og blablablabla.

Så åpnet jeg opp artikkelen og leste

"DET HØRES KANSKJE like kjedelig ut som å se maling tørke, men dette har iallfall potensielt større betydning for klodens framtid"


Fanden ta desken til dagbladet som tok moroa fra meg. Fanden ta meg selv som kun klarer å finne på noe å skrive som er så åpenbart at selv Dagbladet ser det.

Men skulle du ha lite å gjøre på jobben noen år kan du jo følge denne linken og holde deg oppdatert.

Alternativt kan du følge denne og muligens bli inspirert til noen gode valg.

Jeg for eksempel. Kanskje jeg skal gå ut og slå av motoren som står og går for at den skal bli varm før morgenens 3 km lange kjøretur til jobben?

Så mange valg og så lite tid!

Ingen kommentarer: