11.01.2012

Trener jeg teknikk fordi jeg er ei pyse?

Mine svømmetreninger består på denne tiden av mye teknikktrening. 10 min oppvarming og så 20-25 med diverse teknikkøvelser. Etterpå blir det tid til 25 minutter med noen femtimetere, hundremetere og supersprint og slikt.

Jeg sier til meg selv at jeg gjør det fordi jeg trenger å få en bedre svømmeteknikk, men er det sant?

Er kanskje sannheten at jeg duller med teknikk fordi det ikke er så hardt, tungt og vondt som å kjøre litt skikkelig svømmetrening.

Trener jeg teknikk fordi jeg er ei pyse?

Det er faktsisk mulig, jeg har nå stilt meg selv og dere det spørsmålet og jeg skal komme opp med et svar!

Hvis ingen kommer meg i forkant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Når man har kommet til det punktet hvor man stiller seg det spørsmålet sitter man antakeligvis inne med svaret. Og det er ikke det svaret man ønsker. ;)

Anonym sa...

Jeg lurer faktisk på det samme selv Bent. Når det gjelder sykling og løping har jeg ingen problemer med å trene lenge eller hardt, men når det kommer til svømming så gruer jeg meg til å svømme 1000 meter sammenhengende. Følelsen av å få for lite luft (som jeg alltid får når jeg svømmer hardt/halvhardt) er noe av det verste jeg vet. Teknikktrening er mentalt mye lettere å fullføre.

Ja, vi er nok pysete, men vi kan unnsylde oss og si at: "Jeg skal begynne å trene hardt, men først når teknikken sitter".