09.04.2006

Avhengighet

Jeg har lett for å bli avhengig av ting. PS2-spill, kaffe, musikk....webting... jeg har ikke egentlig klart å bli avhengig av trening ennå, men kanskje en gang. Kanskje en gang.

Cola. Det har jeg drukket mye av i mitt liv. Amerikansk kildevann. Imperialistbrus. Jeg har nesten vært avhengig av den ekte sorten, den med 40 sukkerbiter i. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være 40 sukkerbiter i en flaske brus. Tenk deg 40 sukkerbiter, det er mange det. Og så løser du det opp i litt vann og setter til litt farge og litt smak og så stapper du det ned i en flaske. Men hvordan i hakkebakkeskogen skal du få stappet 40 sukkerbiter ned i en flaske. Selv uten smak og farge? Men folkehelsevennene mine sier at det stemmer og jeg tror dem så gjerne.

I dag drakk jeg nesten en og en halv liter cola etter å ha syklet. Og så spiste jeg is. Det var sikkert veldig lurt siden magen min ikke tåler melk og sikkert ikke trenger å få tilført syre fra brus heller.

Men her jeg sitter og har kost meg med min nye avhengighet, så kjenner jeg at jeg har klart å kompensere for de usle kaloriene jeg mistet ved å sykle to timer i dag.

Hva som er min nye avhengighet? Jeg har fått satt opp sånn "treffteller" på både www.oslofjordtri.com og på denne bloggen. Så nå må jeg stadig vekk innom for å sjekke hvor mange som har vært innom. Og hvor de kommer fra. Det siste er det som er mest gøy. Så avhengig har jeg blitt at jeg står for de fleste treffene. På denne bloggen. På min egen blogg. Med klar margin.

Patetisk.

Kanskje jeg skal skaffe meg en treffteller i navlen min også? Og kanskje en kalloriteller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bent,

klar for Spania?? Tenkte jeg bare skulle komme med en liten støtte erklæring for avhengigheten din: Bjørndalen restituerer seg ved hjelp av Cola. Så du er i godt selskap...

Og så vet du litt mer om hvem som er innom bloggen din.

Trond

Anonym sa...

Jeg er så klar. Og jeg blir klarere og klarere for hver dag som går. har en fridag i dag og så skal jeg trene vegg-til-vegg frem til mandag. Og bøtte ned cola.

Spania blir bra, men jeg klarer ikke å bestemme meg for racer eller triatlonsykkel.

Anonym sa...

Bent!

Jeg er nesten innom bloggen din hver dag. Hele uka. Rett og slett fordi den er artig.

Anonym sa...

Hei Fredrik, nå var det jammen veldig lenge siden sist. Har savna deg. Ting går bra? Lett og fin i kroppen, klar i blikket, fin i pelsen og fuktig på snuten? Gjøre no morro i år?

Anonym sa...

Pelsen er fin, falkeblikket er på plass. Har blitt sofagris, men prøver å kompensere med bra utstyr iår. Er påmeldt IM Nice. Men har ennå ikke prøvd sykkelen skikkelig utendørs. Også har jeg sett hjula dine, du må bare si ifra hvis du vil bytte de mot noen greie treningshjul. Litt skeive eiker og kast i hjula, men du skal slippe mot et lite mellomlegg. Jeg skal ikke være kjip heller.