17.08.2006

2 ganger 3 minutters berømmelse!

Jeg er nå en medianisse, det er ikke lenger til å komme bort i fra. Fortsetter det slik er jeg snart klar for "Hate Island" (Copyright Erik Jungeling).

Hate Island er et virkelighetskonsept, et program der du kan velge hvilken mediahore som skal råtne på en øy utenfor Færøyene. Et sted uten fotografer. Uten reportere. Uten talk-show. Uten program av, med og for de samme j.. menneskene og vennene deres hver eneste fredag kveld. Faktisk er de alle sammen på denne øya. Helt for seg selv. Uten oppmerksomhet. Straff som fortjent. Straff som vi fortjener at de får.

Grunnen til at jeg er på full fart dit er at jeg i dag har vært en del av folkeopplysningsrikskringkastningen NRK Reiseradioen/v en Søt Ung Reporter (SUR). Det var ikke bare meg da, det var selvsagt og først og fremst Maria og Kari. Og SUR.

Vi skulle fortelle om Bogstad triatlon og Oslofjord triatlon. På to ganger tre minutter. Det var svært så underholdende for oss. Tror SUR også hadde det morro, i hvert fall så klarte hun å formidle et slikt inntrykk i de to innslagene. Hun ville lurt meg. Og ute i de tusen hjem var det vel noen som humret litt, lærte noe nytt, fikk noe å tenke på, reflektere over og ikke minst fikk de nok en liten vekker. "Aha, er det slik triatlon er, det var jeg ikke klar over. Det var interessant, det må jeg låne en bok om". Eller kjøpe.

"Alt du søker finner du i bøker, og bøkene finner du hos Olaf Nordli bokhandel."

Ellers var jeg var tidlig oppe ved Bogstad i dag. Og da jeg gikk ned til vannet for å få lurt til meg en liten treningstur før mediahysteriet startet, kjente jeg noe nytt i grasset. Vet dere at høsten kommer? Nå er den gode tiden i Norge snart over, grasset var nemmelig kaldt og vått av høstdugg og gåsebæsj. Nå går sommeren mot slutten og snart er vintertriatlonhelvete her. Men foreløpig er det varmt i vannet, av og til er det tørr asfalt og strålende sensommersol og duggkaldt gress er fantastisk nydelig å gå i med bare bein. Det er sensommerminne det. Det lagrer jeg.

Og her er innslaget fra Reiseradioen lagret: http://www.videoer.no/bilder/radiopptak_oslfj.mp3

Ingen kommentarer: