25.08.2006

Jeg elsker Victoria Beckham

Det er mye jeg ikke skjønner og etter hvert har jeg gitt opp å forstå det. Hvor folk får penga fra og hva de bruker dem på er en slik ting, men det er nok gjensidig.

I utgangspunktet er jeg f.eks et sted mellom mildt og vilt forundret over at det finnes en masse jenter og deres foreldre som er villige til, og har penger til, å kjøpe Rock&Republic jeans promotert av skinntryta/hyssingræva/kvisthaugen/ Victoria Beckham. Jeans til 4000 kroner.

Men skitt samma, folk må få bruke penger på stort sett det de vil. Det er et par untak. Ett av dem er selvsagt store båter som kjøpes inn i Bærum ene og alene for å kjøre over meg med.

Jeg tror faktisk jeg har kommet til at jeg har en liten gjeld til fru.Beckham og buksa Rock&Republic. På en måte som kanskje er litt søkt og vanskelig å forklare, men sånn er det jo ofte. Oftere og oftere. Det er klart oppe i hodet mitt, men det kommer ikke like klart ut. Spesielt ikke klokken23.00.

Jeg er glad i fine sykler og fint utstyr slik at jeg kan utøve turtriatlon med ting jeg liker, ting som er fine, godt laget og som passer meg. På spørsmålet, som alltid kommer, om jeg blir så mye raskere eller bedre av det. På spørsmålet om de små sekundene er verdt 5.000, 10.000 eller 20.000 kroner, så blir fort svaret et litt unvikende og langstrakt "njaaaaæeeeii ... he.. he". Kunne du ikke like godt hatt en sykkel til 12.000 kroner? Egentlig? "Tja. Ja. NEEEEI". Hvor mye kostet de hjula? "Kjeften!!"

Victoria med Photoshop-rumpa har fått meg til å se lyset. Vi er en nasjon vi med. På samme måte som jeg ikke trenger, blir bedre av eller fortjener en fin ny sykkel. På samme måte trenger ikke disse rumpene innpakking til 4000 kroner. De fortjener det ikke, de er sjelden så fine. Og rumpa blir på ingen måte 4000 kroner penere.

Sic Transit Gloria Mundi. Det lekre med det hele er at snart er det bare 55 år gamle damer som går med de buksene uansett. På same måte som Versace og D&G og DKNY og alle de andre buksene har blitt innpakning for litt sånn breismale kjærringrumper i Bogstadveien. Og da vil ikke de unge jentene bli sett død i Rock&Republic jeans. Fornuftig nok.

Men jeg skal alltid kose meg med sykkelen min. Fordi jeg liker den. Fordi jeg fortjener den. Men ikke fordi den gjøre rumpa mi penere.

Ingen kommentarer: