16.12.2007

En god blogg

Ofte er det mye rør på forum og blogger. Det vet vel jeg, for jeg produserer ord etter ord med rør selv. Men av og til finner vi gull, om ikke her så der.

På Slowtwitch i dag fant jeg link til en blogg, en triatlontreningsblogg og den virker bra. Forfatteren av bloggen er "coach", en rase jeg er skeptisk til og forfatteren var ikke den mest sympatiske forumdeltager på Slowtwitch og ble til slutt utestengt. Men det han skriver på sin egen blogg synes jeg gir mening, både det han skriver om trening og alt det andre:

Internet forums are populated with what I like to call the “n=1” crowd. The ones that because they have only their own experience to relate to, cannot see beyond their own reality. You know those people as well as me: the masters athlete with over 15 years experience in coaching himself to mediocre results; the coach that only talks about his own experience as an athlete; the “coach” that uses the title without coaching a single athlete; the self-appointed expert with zero credentials since he posts anonymously.

Paulo slår spikeren der spikeren skriker etter å bli slått. For mere av dette:

http://thetriathlonbook.blogspot.com/

Ingen kommentarer: