22.02.2008

En ny hobby

Det er ikke slik at jeg mangler aktiviteter, men en ny liten kilde til morskap kom over meg på fjellet.

På fjellet er jeg ikke lenger like avkuttet fra det digitale felleskapet slik jeg var tidligere. Jeg har min mobiltelefon. På den kan jeg titte litt på e-post og internett når naturen blir for naturlig og vinden for sterk. Eller bare fordi jeg fort blir avhengig.

På fjellet oppdaget jeg at mobiltelefonnettleseren min gir meg nyhetene i veldig korte overskrifter og vignetter.

Utenriks: Nytt land.
Sport: Ydmyket og rundspilt.

Men underholdningsnyhetsoverskriftene var de som virkelig grep meg og svirret tanketrådende rundt omkring i slynger.

Underholdning: Celina falt i slalombakken.
Underholdning: Snakker om babyhelvetet.

Disse overskriftene og kategoriene ga meg så mye i sin rene form, at jeg aldri ville drømme om å sjekke nyheten bak overskriften. Det ville være å ta bort mysteriet.

Til den første om Celina, ok jeg klarer å forstå hvorfor det kan være stor underholdning. For noen. Men at foreldre som snakker om babyhelvetet kan være underholdning, det går tre etasjer over min forstand. Drittbleier, ungeskrik, våkenetter og den femte barnesykdommen er ikke noens favorittema rundt lunchbordet.

Bortsett fra foreldrene selv.

Ingen kommentarer: