27.02.2008

Bønnhørte forbrytelser – et hørespill i tre akter

Jeg var halvveis nede i min tredje kopp med mynte-te, varmen denne natten fikk blodårene til å svulme i pannen og ullstoffet i kaftanen klistret seg hotellromsvett til ryggen min. I dag hadde jeg fulgt etter en vakker kvinne på markedet. Skjønnheten hennes fikk meg til å gå alt for nær de vuggende hoftene. Plutselig hadde hun snudd seg og for å dekke over mitt håpløst amatørmessige forsøk på å følge henne, hadde jeg vendt meg mot en tigger og gitt ham penger. Mine siste penger.

I den duftende bynatten funderte jeg over min dårskap, min mangel på penger og klienter.

Da skar et forferdelig skrik gjennom natten:

Halllaballlaaaaaaa Tubhaana ala mummiiiiii traaaaallllallalaaaaaaa jaddaaaaaa
Den kvelden skjønte jeg at jeg aldri kom til å bli rik. Heller ikke ville jeg noen sinne bli komfortabel med de forbannede bønneropene.....

Ingen kommentarer: