25.08.2008

Brot und Der Untergang die schwedische nation

Like etter at turen mot Göteborg startet kom Rammstein til å fyre opp bilen med denne hymnen:

Rammstein
Ein Mensch brennt
Rammstein
Fleischgeruch liegt in der Luft
Rammstein
ein Kind stirbt
Rammstein
die Sonne scheint

I de siste dagene har jeg løpt til Rammstein. Funker glimrende til litt småmonoton asfaltbanking, men er muligens mindre egnet til en spretten fartslek i skogen.

Jeg vet nå at de også er meget egnet til å akkompagnere effektiv forflytning med bil. I tillegg gjør Rammstein muligens noe med psyken min. Blir mindre villig til å tollere feil og mangler kanskje? Litt mer bombastisk. Det er ikke noe godt tegn.

Men altså. Jeg har vært i butikken og umiddelbart kan jeg lukte hvordan Sverige må gå under. En nasjon som ikke kan produsere godt brød må bare dø! Og svensker kan bare ikke brød. Alt smaker søtt og no helt forbanna grusom krydder. Undergangen vil komme.

Men ellers elsker jeg Sverige og nå skal jeg ut og løpe og kanskje Rammstein kan gi noe nytt til mine faste løpeturer her i Göteborg.

Ingen kommentarer: