08.08.2008

Hva gjør jeg i høst?

Quelle Challenge Roth var en såpass behagelig opplevelse at jeg allerede i det jeg gikk over målstreken hadde bestemt meg for å triatlere langt også til neste år. Erfaringene etter Quelle Challenge Roth har ikke vært like positive.

Altså. Det er ikke no alvorlige problem, de fysiske senskadene er ikke større enn jeg kan forvente, de mentale....tja. Problemet er at jeg er sliten og mister juli som treningsperiode. Og siden poenget med hele triatlongreia er treningen og ikke konkurransen og det er nå de fineste treningsdagene har vært, så er jo det et vanvittig tidssløseri. Det jeg må gjøre er å finne meg en høstkonkurranse i 2009.

Kanskje Quelle Challenge Barcelona er tingen? Som er flat, ikke Roth-flat, men flat og i oktober.

Uansett så skal neste års mål være et høstmål og da skal jeg gjøre noe slikt som dette i høst:

Svømming gjør jeg ute så lenge det er mulig. Med våtdrakt og som rekreasjon. Den tursvømmingen som jeg er så glad i, men har fått gjort lite av. Svømme med fiskene og lete er Blåstål. Og etter Luca Brasi.

Løpe. Løpe mye. Løpe kort og raskt. Løpe langt og rolig. Løpe i skogen. Løpe i bakker.

Sykle. Sykle mye. Sykle ganske kort. Sykle hardt. Sykle i bakker. Blir det rullesykling så blir det styrketråkk, enbent drill og sykling med høy frekvens.

Rulleski. Så mange turer på ca en time som jeg gidder og får tid til.

Kommer ikke til å trene no fast timetall nå. Kommer til å trene mer enn jeg gjorde i tilvenningsperioden i fjor. Kommer til å trene i kortere sykluser enn fireukers sykluser. Kommer til å ta to til tre dagers pause fra trening i ”midtuke”. Kommer til å leke med trening.
Kommer til å veksle mellom å ha mange uker etter hverandre med hovedvekt på sykling og med hovedvekt på løping.

Skal antageligvis skaffe meg en vektstang og kjøre no knebøy og slikt.

Høstsesongen regner jeg med avsluttes med den sedvanelige cybercampen i juleferien. Januar blir hvile og slikt og så drar det seg i gang i februar og mars. Målet neste år er å være med på det meste av det som skjer i Norge (bortsett fra Norseman selvsagt). Treningsmengde blir omtrent som i år. Målet for neste års konkurranser og trening aner jeg ikke ennå. Det kan være et tidsmål, men det kan også være noe annet.

Kommer nok til å kjøpe no musikk også. Ja, jeg tror bestemt at jeg kommer til å gjøre det.

Ingen kommentarer: