04.10.2008

Jeg tok en "Bekkemellem"

Så ble det visstnok og endelig slått fast på ”Senkveld”. Vi vet nå at Karita var med på Oslo Maraton, løp en del av løypa, satt litt i bil fordi hun var sliten eller no sånt. Så gikk hun over mål som om hun skulle ha fullført og i etterkant nekter både hun og TV2 på bilturen.

Dvs det ble jo ikke egentlig slått fast på ”Senkveld”. På ”Senkveld” hadde alle fullført, for ”Senkveld” er et underholdningsprogram må vite og da er det greit å ljuge. Alternativt så er ljuging en ryggmargsrefleks for en politiker og for en tv-kanal av slikt kaliber.

Jammen, er det så farlig da er det mange som sier. Det er jo bare et løp. Nei, det er ikke så farlig og det er bare et løp. Men det kan da ikke være så vanskelig å innrømme en feilvurdering, enten det gjelder den suspekte hettegenseren til en feit meksikaner eller et lite hvileskjær i en EL-bil? Det er jo ikke som om hun har vært på biltur med Hugh Grant?

Nei, det er ikke så farlig. I den store sammenheng synes ikke disse meterne i EL-bil. I den store sammenhengen synes heller ikke Karita. Ei heller meg selv.

Og så skjønner jeg henne litt bedre i dag for jeg har juksa jeg også.

Friskis og Svettis triatlon: 2 t 50 min 01 sek

Friskis og Svettis i Fredrikstad arrangerte i dag en nydelig treningstriatlon. Vel, det ble vel egentlig tre vanvittige terskeløkter etter hverandre. Vel, ikke helt etter hverandre, det ble ca en time med transport og spising/drikking mellom hver.

Klokken 0900: Svømming 1000 meter: 19min10sek = oppvarming

Vi var 9 stykker som tok utfordringen på nettsidene til Friskis og Svettis i Fredrikstad. 9 stykker som kun betalte 100 kroner hver for å starte dagen klokken 0900 med en liten svømmetur. Det var flere som var betenkt ved tanken på å svømme så langt og på tid, men alle hadde det fint i vannet. Det er veldig sjelden svømmingen som er det store problemet på en triatlondag, slik var det heller ikke her.

Klokken 1030: Løping 11 km: 1t 01min 24 sek = syreløp

Jeg var ikke helt kjent med løypa og derfor løp jeg ut med noen som sa de visste hva som var hvor. Og som løp fort. Rett og slett litt for fort.

Det ble en nydelig time i Fredrikstadmarka. Ikke bare en tur på grus, men en tur på stier, røtter og fjell. Og med tre karer foran og ei jente jagende bak.

Det er klart at dette var trening og ikke konkurranse. Selvsagt var det det. Det er derfor jeg løp godt over terskel nesten hele veien. Det er derfor jeg brukte 1t01 min på 11 km i en kupert skogsløpye, jeg som har en pb på 10 km flat grusløype på 49 min. Det er lenge siden jeg har vært så kjørt etter en løpetur. Det var nesten så jeg repeterte trikset med å spy på målstreken, det trikset jeg kjørte i Roth.

Klokken 1230: Spinning 1t30 min: 1t29 min 27= syresykling

Jeg har litt problemer med spinning. Du kan si at jeg har et lite problem med å innordne meg systemer som jeg ikke tror på eller ikke skjønner. I starten så jeg på spinningen som trening og ble litt lei av at vi skulle stå og sykle 80% av tiden, at det var lagt inn spurter midt i styrketråkk osv. Det passet liksom ikke inn i tvanstankene mine. Det passet ikke inntil jeg fikk skrudd hodet mitt tilbake i konkurransemodus. Dette var jo en sykkelkonkurranse og løypa krevde at vi måtte stå og tråkke hele tiden.

Med det resultat at jeg vel hadde litt høy puls på dette konkurransesegmentet også.


Hvor var min ”Bekkemellem”?

Jeg hadde tre:
Bekkemellem 1. Jeg fulgte ikke instruktørens ordre om de forskjellige posisjonene vi skulle sykle i når vi sto. Akkurat det ble for mye steptrening for meg.
Bekkemellem 2. Jeg tok det innimellom litt roligere for å få pulsen ned.
Bekkemellem 3. Jeg sluttet altså 33 sek før det var over.

Vel, fullgode Bekkemellemer er det jo ikke. Jeg har jo innrømmet det.

På den annen side er mine seertall vesentlig lavere enn hennes, så hvem er taperen her?

Ingen kommentarer: