31.05.2009

Mange av dyrene, små de er!

I dag ble dagens trening en sen kveldstur på sykkel etter dagens dommergjerning i Holmestrand. Jeg har ikke hastverkstatt meg et juridisk grunnkurs for å tjene noen ekstra slanter. Det var ingen rettsak jeg ledet, jeg var dommer i forbindelse med Holmestrand triathlon. Det var en enkel jobb, men den to sin tid. Og litt til.

Så jeg syklet ut klokken 21.

Det fine med å være ute så sent er at det er dyrene også. Først løp det et rådyr over veien. Og så løp det en rådyrbukk ut på veien og stilte seg opp på midtstripa. Så på meg. Glemte hele rådyrdama han løp etter og snudde og løp tilbake der han kom fra. Til skogen.

Etter to kilometer virret det seg en ny pelskledd kompis ut i veien. En liten grå kanin. Med halsbånd.

Da tenkte jeg. Hva blir det neste som virrer ut foran meg. Noe enda mindre? En liten mus kanskje? Eller blir det større igjen nå? En elg? En bamse? En brakar?

Og så ble det i stedet to fluer i munnen, en i øye og noe stort og hardt i panna.

Det er fint med variasjon i dyreliv og kosthold.

Ingen kommentarer: