20.05.2009

Treningsleir Danmark dag 0

Beklager Tage Erlander. Eller hvem det nå er som er statsminister i Sverige for tiden. Jeg kan så vidt ha kommet til å bryte fartsgrensen i Sverige så vidt. Et par steder. Ikke mye. Litt.

Du skjønner det Tage E, det hadde seg slik:

Vi skulle til Danmark på treningsleir skjønner du. Og så hadde vi så god tid. Så god tid hadde vi at vi skulle stoppe på et kjøpesenter som er beliggende rett utenfor Uddevalla. Og så skulle vi spise en rask burger på Mc Donalds. Burger er litt som kjøttbullar det Tage. Bare litt større og med brød til. Brød med sesamfrø i stedet for potatismos og lingonsylt.

Og så hadde vi plutselig ikke så god tid lenger. Og da økte jeg farten litt. Ikke så mye. Litt. Tråkket litt tyngre på pedalen liksom.

Men Tage, vi rakk ferga altså og vi er ikke i Sverige lenger og vi skal ikke gjøre det igjen. Ikke på noen dager i hvert fall. For nå skal vi svømme, sykle og løpe fra torsdag til søndag. Mange timer og mange mil. Og det skal bli så fint Tage, så nå ble du vel glad?

Men nå ser jeg at det bare er jeg som er våken her i herberget Tage, eller hvem det nå er som er statsminister i Sverige for tiden. Og siden det bare er 6t til vi skal starte dagen med litt svømming, så sier jeg god natt til deg og til alle svensker og dansker og nordmenn som sover i sine senger. Eller i andres senger. Eller som har falt ut av senga og ligger på gulvet. Eller i en sofa. Eller telt.

Til dere alle: God natt og drøm søtt.

Ingen kommentarer: