13.12.2009

Standard langtur rulle vinteren 2010

Det å sykle på rulle har blitt en vane. Så lenge jeg kan holde det ganske kort og fylle treningen med innhold er det greit. Jeg vet det er noen som klarer å sitte å tråkke i vei i timesvis og dekke veggene med damp og gulvet med svette. Jeg hører ikke til disse noen. Det vil si svetteproduksjonen klarer jeg fint, men jeg har ikke hue til å sitte og tråkke i timesvis.

I fjor var de lange rulleøktene mine ganske få og ganske korte. I år har jeg tenkt å gjøre litt flere, litt lenger og litt mer innholdsrike.

Slik gjorde jeg det i dag. Oppvarming. Enbent tråkk fem ganger. Litt lett spinning. 30 sekunder maks og 4 min 30 sekunder moderat innsats. Tre ganger. 20 sekunder maks innsats og 4 min 40 sekunder moderat innsats. Tre ganger. 5 min lett sykling. Totalt 1t20min med økende innsats utover i økta.

Denne blir en standardøkt som både trener teknikk og bygger basen. For å øke lengden på økta kan jeg ha mer enbent tråkk, plusse på 3 ganger 10 sek og også 3 ganger 40 sek.

Ellers har jeg hatt kontakt med noe der oppe i løpet av denne treningen. I hvert fall har GPS-klokka mi det.

1 kommentar:

Imke sa...

Så flink du er :) Då ser du, det var ikkje så vondt å sykle på rulle? Og hugs alltid, YOU ARE AN IRONMAN!
Du har ikkje prøvd 'tribent' tråkk, for avvekslinga si skyld? :D