09.01.2010

Dette kommer jeg til å blir bedre av

Etter å holdt på med mosjonstriatlon i ti år har jeg ikke blitt en veldig raskere svømmer. Distanser er ikke alltid så nøye oppmålt og forholdene kan påvirke tid mer enn det formen gjør. Det kan være varmt, kaldt, strøm, bølger, mange deltagere eller få deltagere. Det kan være lett å finne frem til store rundingsbøyer eller jeg kan ha ligget "på føttene" til en som ikke akkurat har toppkarrakter fra navigasjonsskolen. Men jeg antar at jeg har redusert svømetiden min på 3800 meter fra litt over 1t30 minutter til litt under 1t20 minutter.

Dette gjorde jeg i 2009 ved å svømme litt mer , 2-3 ganger i uka, satse på teknikkrening og på å svømme relativt harde økter. Ingen rolige langsvømminger.

I år tar jeg svømmingen ett skritt videre. Jeg har meldt meg inn i Kongstensvømmerne og skal være med på Masterstreningen. Denne uken blir det tre treninger med dem. Og hvis de to første er noe å dømme etter så føler jeg meg sikker på at jeg skal bli enda litt sterkere og enda litt raskere i løpet av våren.

Bare det å svømme i bane ved siden av noen som svømmer "perfekt" gir mulighet for forbedring. Og for milde depresjoner. For du så tydelig forskjellene blir. De unge og gamle aktive svømmere, er raskere enn meg når jeg svømmer crawl og de svømmer "enarms" eller bare beinspark. Men det er vel kanskje bare slik det er? Noen kan det, andre kan ikke.

Men da er det desto hyggeligere at det er plass til alle. All ære til Kongstensvømmerne for inkluderne treninger!

1 kommentar:

Per Morten Ellingsen sa...

Når er det dere trener? Er det plass til litt sånn "dropp inn" som jeg må regnes som??