12.10.2006

Musikken til Busemann

I dag har jeg blitt velsignet med full pott i postkassa. Det er internett som gjør at vi kan overleve i de deler av Norge som er befolket med myntinnkast og mokasiner. Og for å være helt ærlig så er det vel kun helt sentrale strøk i Oslo som ikke er en del av bygde-Norge, dvs Oslo innenfor Ring 2. Alt utenfor er bøgda, men vi er mange som liker oss der og har det bedre utenfor enn innenfor. Noen av oss har til og med slitt ut flere par tresko. Og Look-pedaler. Det er fortsatt bøgda, men vi overlever fint.

Og noen av oss overlever blant annet fordi det finnes fantastiske web-baserte/-tilgjengelige kulturinstitusjoner som Platekompaniet, Play og Oslofjord triatlon. Denne gangen er det Platekompaniet som gjorde dagen.

Roky Erickson er ikke verdens mest stabile kar og det er muligens fordi de kjørte A-Z i Felleskatalogen i nese, øre, hals og armer i bandet "13th Floor Elevator". Men mannen har med og uten phsykopharmica laget noen pherler av musikk. I dag har Roky Erickson "The Evil One" beriket og formørket livet mitt og jeg har en phlan for at kanskje dere også en dag skal kunne se og høre mørket. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal være med på Busemann, lage en liten videosnutt og musikken skal være "Night of the Vampire". Uhhu. Kanskje også Waren Zevon "Werewolves of London".

Men først og fremst....

Tonight.... is the night of the Vampire
Tonight.... is the night of the Vampire

If it's raining and you're running don't slip in mud
'cause if you do, you'll slip in blood

Tonight ...is the night of Vampire

[....]

All I know is you'll feel his bite... Tonight...

[...]

Kan det ikke snart bli neste høst! Tror jeg skal spare til langt, svart hår og skinnfrakk. Uhuuu!

Ingen kommentarer: