11.11.2006

Ekspedisjonserfaring vs kvalitetstrening

Også idag har jeg sittet med sykkelen på sykkelrulla, stirret på en dataskjerm og brutt med mine egne tanker om kvalitetstrening. Mens jeg rullet ingen vei, kom jeg i funderinger på om jeg var klar for å gå veien mot min egen "Dogme-trosærklæring" for triatlonmosjonister a la Lars von Trier med bande. Men jeg slo det fra meg og overlater foreløpig triatlondogmene til Slowtwitch og andre voktere. Foreløpig.

Dagen i dag brakte tidligere på dagen tanken om at mitt ønske om å ha kvalitet og opplevelser i mest mulig av treningen, kan være litt på kollisjonskurs med andre og viktigere ting. For det finnes faktisk et alternativ til å bruke dagslyset til å oppleve noe på trening. Jeg kan oppleve sammen med Åse og Helene f.eks?

Fredrikstad inklusive oss, ble velsignet med en nydelig høstdag i dag. Derfor dro Åse og jeg ut på ekspedisjon etter at jeg hadde kjørt Helene på bursdagsfest. Åse fikk niste i en liten pose, niste som var rik på sukker og ...sukker. Jeg gjorde meg klar for tur med gammal heimevernsgenser og to digitale kamera. Og så la vi i vei ut i hagen. Og gikk rundt hele hagen en hel gang og brukte ca en og en halv time, vi hadde bare så veldig god tid. Skravlet og røra og Åse pekte på ting jeg kunne ta bilde av. Og ikke en gang tenke jeg at jeg burde trent og opplevd noe i steden. Rart med det, kanskje den rulla ikke er en så dum oppfinnelse?

For at noen tilfeldige lesere skal komme tilbake, så bør jo en slik side ha noen tips og råd til de søkende. Så derfor skal dere få oppskriften på min favoritt recovery bar. Forresten er uttrykket recovery bar litt pussig. For meg hører det ut som en bar som åpner tidlig om morgenen og som man kan oppsøke for å justere væskeforholdet og fyllenervene.

Fyllenerver eller ikke, her kommer den, dere kan notere nå eller gå inn på våre nettsider etter at programmet er ferdig.

Ingredienser: Sukker, tørrmelk, kakaosmør, maismel, kakaomasse, vegetabilsk olje, stivelse, emulgator (soyalecitin), hevemiddel (natriumbikarbonat), salt og vanilje. Dette blandes og lages og pakkes inn i et dertil egnet papir. Alternativt så kan denne, i motsetning til annet ernæringssøl, innhandles i de fleste butikker, kiosker og bensinstasjoner.

Enjoy!

Ingen kommentarer: