23.10.2007

Er du en vind?

En du en som flyr når du løper? Løper du i en sveveflukt? Jeg er alltid dypt misunnelig og hemmelig beundrende når jeg ser dere vinnende vinder trene eller konkurrere. Dere som har tynne bein, tynne kropper og lette sko med tynn såle og som aldri ser ut som om dere har bakkekontakt. Når det er bilde av dere i blad eller på nettsider så er dere alltid fanget i svevet med bare skyggen under dere.

Men det er aldri noen som fanger meg i svevet, for det er ikke noe svev å fange meg i. Jeg har ikke begge beina på jorda hele tiden, men jeg flyr ikke som en vindbåren streng av muskler og sener heller.

Jeg er alltid jordnær og når jeg treffer bakken så gjør jeg det tungt, mens du bare lar forfoten din så vidt tangere asfalten før en ny bue skyter deg fremover.

Kjenner jeg godt etter så hater jeg deg litt akkurat nå.

Ingen kommentarer: