06.01.2008

I forståelse med ....

Det har vært en litt slitsom høst, og jeg er nå sykmeldt i 14 dager med virkning fra fredag. Dette skjer i forståelse med lege, klubb og familie, sier Eggen.


Det fant jeg i Dagbladet eller VG eller en annen "nyhetsformidler" for en liten stund siden. Eggen er sånn fotballtrener i en sånn fotballklubb for middelmådige balltalenter. Triatlon blir av noen omtalt som sporten for middelmådige svømmere, syklister, skiløpere, løpere osv, mens norsk fotball er stedet for middelmådige fotballspillere. Og trenere. Middelmådige trenere med middelmådig helse.

Sykemeldt i 14 dager i forståelse med lege, klubb og familie. OK. Stopp en halv, men drit i familien og klubben, de har sikkert forståelse for at han trenger en pustepause. Men sykemeldt i forståelse med legen? Eh ... kan jeg også ringe til legen min og få ordnet en slik en forståelsessykemelding?

"Ja det er Bent Olav Olsen her, jeg er din pasient .. ja fødselsdatoen min er XXXXXX ... ja du skjønner det har vært litt kjør på jobben i det siste, en del usikkerhet og mas .... ja det har rett og slett vært en slitsom vinter... ja jeg håper du har forståelse for at jeg skal ha 14 dagers sykemelding med start fra fredag ... eller torsdag hadde egentlig passet best..ja tusen takk, bare skriv utbrent du... eller noe annet.... takk for forståelsen".

Djeeez!

Selv har Åse og jeg spilt vinterfotball i dag. Fordi NM i vintertriatlon ble avlyst, så måtte vi jo bedrive en annen vintersport vi ikke kan. "Suitable for all conditions" sto det på fotballen. Tull, tøys, sludder og pølsevev, men gøy var det selv om verketå og frossen fotball ikke er optimal kombinasjon. Men det er jo ikke kombinasjonen løpe, sykle og så skigåing heller.

Selv om jeg har forståelse for at det kan være gøy.

Men i år ble min NM-deltagelse reddet av gongongen, mangelen på snø som vel ikke var noen reel mangel og mangelen på deltagere som sikkert var det. Bra det. Så slapp jeg å be om forståelse fra legen min.

Beklager at jeg ikke kan stille til NM i vintertriatlon. Det har vært en litt slitsom vinter, og jeg er nå sykmeldt i 14 dager med tilbakevirkende virkning fra torsdag. Dette skjer i forståelse med lege, klubb og familie, sier Bent Olav Olsen som smiler tappert.


Hadde sett litt falskt ut liksom. Det også.

Ingen kommentarer: