27.03.2008

Craving i kvardagen

Mat. Jeg må ha mye mat. Jeg må ha sukker. Jeg må ha det nå! Jeg må spise og drikke.

10-14 timer med trening i uka er ikke nødvendigvis så mye, men fysisk aktivitet forbrenner uansett kalorier. Og i løpet av en treukers syklus med trening så får jeg jo et spisemønster. Jeg spiser ganske mye og jeg tillater meg både litt sjokolade, litt brus og litt kake. Og litt til. Og enda litt til. Jeg er ikke så vanskelig å be. Jeg behøver egentlig ikke å bli bedt en gang. Finner veien til brødboksen og kakefatet selv jeg. Stor gutt vet du.

Allikevel er jeg sulten og allikevel har jeg gått ned i vekt.

Og så kommer en uke med litt mindre trening. 14 timer trening i forrige uke. 6,5 timer denne uka. Og nå kommer hungeren. Kjøtthungeren, mathungeren og sukkerhungeren. Jeg kjenner igjen dette mønsteret fra tidligere jakthunder jeg har delt liv med. Når jaktsesongen startet ble mat og hvile enda mer viktig, for snart kunne det jo bli moro igjen.

Og kroppen min vil ha, vil ha, vil ha og på ingen måte vil jeg bare ha grønt.

For nok en gang er de forbanna dyrene i Hakkebakkeskogen så jævlig ute på jordet. Eller i skogen.

Grønnsakspisevise

Den som spiser pølsemat og kjøttmat hele dagen,
han blir så doven og så lat og veldig tykk i magen.

Men den som spiser gulerøtter, knekkebrød og peppernøtter, tyttebær og bjørnebær og kålrot og persille -

han blir så passe mett i magen, glad og lystig hele dagen og så lett i bena at han nesten ikke kan stå stille.

Den som vil ha bare kjøtt og spiser sine venner -
han blir så doven og så trøtt og får så stygge tenner.

Men -

den som spiser gulerøtter, knekkebrød og peppernøtter, tyttebær og bjørnebær og kålrot og persille -
han blir så snill mot dem han kjenner, og får mange gode venner, og får like fine tenner som en krokodille.


Sludder og pølsevev. Jeg er nok en gang mer på linje med Dr. Dennis ”Shut the Fuck up” Leary:

I tried eating vegetarian. I feel like a wimp going into a restaurant. "What do you want to eat sir? Brocolli?" Brocolli's a side dish, folks. Always was, always will be, ok?"

Skikkelig mat skal det være og i tillegg til det brus, sjokkis og litt Red Bull.

Da går alt så meget bedre og jeg forsvinner ikke og blir en usynelig liten strek.

Ikke ennå.

Ingen kommentarer: