16.07.2006

Strandliv

Jeg er en del på stranda for tiden. Det er jo en av de absolutte fordeler med å bo i Fredrikstad at det er svært kort til forskjellige strender. Dvs jeg er ikke så opptatt av selve strandlivet, jeg er på stranda for å komme ut til vannet for å svømme. Ligger jeg på stranda så er det fordi jeg må. Hviletidsbestemmelsene gjelder.

Strandlivet inkluderer ulike kryp som tanglopper, tangfluer, fluer, klegg og foreldre. På en hver strand så er det en eller flere foreldre som har høylydt kommunikasjon seg i mellom og ikke minst med det unge avkom.

For to dager siden lå vi ved siden av en slik mor som gneldret og smelte hele dagen. "Kom hit" .."ikke gå dit" ..."spis mat, ikke godteri nå".... "Jeg liker ikke sure barn".... hmmm så rart at nettopp du har fått det liksom. Når hun ikke kjefta så snakket hun veldig høyt med den minste drittungen som var sikkert ett år gammel.

"Næmmen tisser du der du? Jaja vi får grave det ned. Skal du bæsje nå? Ja du får ikke bæsje i sanda, vi går rett inn her i gresset"

Og så ble det litt stille. Jævelyngelet ligger og hviler på mor. Duver på flesket. Og så "næmmen tisser du på mor du !?!?! tisser meg hel ut jo. Oi du hadde mye tiss inni deg".

Ok din feite deigræv, jeg har ikke bedt om å få kringkastet dette, men når du først har fortalt hele stranda om dette, kunne du tenke deg å dra den digre ekle kroppen din ned til vannet og vaske deg? Og ikke bare fortsette å ligge der.

Mye søppel på stranda ja. En liten Ruskenaksjon hadde ikke gjort no.

"Sov dukkelise"

1 kommentar:

Anonym sa...

...høres veldig ut som du har truffet på familiemedlemmer av hvalen fra La Manga her gitt.... Omtrent like søte alle sammen...;)