25.07.2006

Det er for varmt!

Det har vært en fantastisk sommer. Ok. Men nå må jeg ha regn og litt kaldere vær. Dette er for varmt for lenge. Jeg drar ut på en times løpetur og drikker opp hele drikkbeltet mitt og når jeg kommer hjem går det med to flasker med vann og en og en halv liter cola. Jeg er som Sindballe, som skriver at "han er en viking" og at det er derfor han ikke vinner noe når det bli for varmt. Jeg knuser Sindballe, jeg er enda mer viking. Jeg fungerer ikke på noen som helst måte når det blir varmt. Og for meg er varmt over 25 grader. Da er jeg over og ut. Enten er jeg i vannet eller i skyggen når temperaturen er i det området, alternativt kan jeg være rolig syklende, ellers er jeg kokt torsk. Dorsk. Norsk.

Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal revurdere mine konkurranseplaner. Etter å ha sett hva heltene våre presterte under vanskelige og varme forhold i IM Frankfurt så kommer jeg ut av skapet: "Jeg skal ikke prøve å komme til Hawaii!". Ok, der var det sagt. Det var deilig. Nå kan jeg gå med varmt, men hevet hode, inn i en luftkondisjonert tenkeboks. Og i tenkeboksen kommer jeg kanskje til å vurdere vintertriatlon i steden. Jeg skal snakke med mine foresatte.

Men så er det det at jeg vinner aldri. Om det er kaldt eller varmt. Om det gjør meg til mer eller mindre viking vet ikke jeg, men jeg har en mistanke.

Når det gjelder varmen så har jeg et mulig ess oppe i ermet som kan redde meg fra vintertriatlonhelvetet:
Sindballe har hansker med is som skal hjelpe han i varmen. Jeg slår han der også. Jeg har vannslange. Det er bare et par detaljer jeg og Peter Smart ikke har løst ennå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har et forslag: vi bytter hus!Husbytting er visst blitt veldig populært på feriefronten, og jeg har akkurat det du trenger: et kaldt hus. Dealen er enkel, du låner huset mitt i Nordkjosbotn hvor temperaturen etter en litt kjølig periode nå er kommet opp i 11 grader. Varmegrader, altså. Jeg på min side, låner huset ditt i Frekksta hvor det etter sigende er ulidelig varmt, men altså med vannslange. Etter en ukes tid vurderer vi avtalen, og eventuelt forlenger den.

Oslofjord Triatlon sa...

Så varmt er det ikke :-)