25.01.2007

Svik i går, på sporet i dag!

"Hva er forskjellen på en pittbull-terrier og en jordmor?" Svar: "Leppestift"

På onsdag løp jeg 8 km på 54 min og jeg tuslet meg i vei på glatta og var så sliten da jeg satt meg ned at kropp og hjerne stemte ut core fra campus. På torsdag løp jeg 10 km på 1:04 og det var fortsatt glatt, jeg følte meg bedre og fikk også tid til en corerunde med bike-kick, situps og "diagonal arm og bein løft" ganger to, før det ble tur på den lokale resturanten med lax och tsjekkisk fatøl. Ganger to.

Kjenner at løpeturene er viktige for å holde hodet i gang på kurset som starter 0845 og slutter 1730, med gruppearbeid og lesing etterpå. Men klager jeg? Å nei da, det å få lov til å være student er en så god ting at sutring er forbudt.

Torsdag var syvende dagen på rad med trening, det er mye til å være meg. Fredag blir det pause i treninga. Sikkert greit.

Hvorfor core? For meg? I tillegg til mange andre problem så har et et stort problem på sykkel og det gjelder uansett om det er klatring eller å ligge i tempobøylen i flere timer. Jeg blir sliten i ryggen og "kraftløs" i beina. Og mens det selvsagt er viktig å sykle og sykle og sykle mer og mer, så tror jeg at problemet med å være sliten på "midten" må løses dypere.

Jeg jobber med en liste over de sangene jeg liker best for tiden:

1. "Ghost town" The Specials
2. "Under the boardwalk" Magazine. Denne vil alltid være på lista mi, den kan ikke rykke ned. Det hadde vært noe det FFK! Fotballbrøl er forresten ikke alltid like smarte, hva er det med dette ropet "Vi taper aldri". Fra klaner og berg og hauger som hver søndag ser nedrykket inn i hvitøyet? Det kan ikke være så dårlig med den mentale kapasiteten at de ikke husker noen dager tilbake? Eller?
3. "Born in the U.K" Badly Drawn Boy
4. "Reversed" Glucifer - det tøffeste riffet på starten av noen norsk sang.
5. "The Incomparable Mr.Flannery" Clutch
6. "Watching the Detectives" Elvis Costello - favoritt i 1977 og favoritt i dag selv om musikklærer og gymlærer Blix sa at Elvis Costello kom til å være glemt om to år. Og jeg synes ikke Beatles var så populære (det uttrykket har jeg stjælt altså).
7. "Thanks to Sara" The Dwellers
8. "Fast and Loose" Motörhead
9. "Finn, Sophie, Bobby and Lance" The Shack
10. "Black Friday Rule" Flogging Molly - irsk folkemusikk-punk, pussig at det er en så glimrende kombinasjon.

Jeg vet ikke om dette er riktig svar jeg lærer, men det er jo prosessen som er viktig og ikke svaret.

Ingen kommentarer: