21.02.2007

Nedtelling NXTRI?

OK trynulf, konsentrere nå. Jeg innrømmer at den loddtrekkingen satt meg ut litt, både umiddelbart, men også i noen dager etterpå. Ikke det at det gjør noe, men jeg tenker for tiden på "Eidfjord og Gaustadtoppen 2008" og ikke "Kalmar 2007".

Egentlig burde jeg vel streng tatt tenke på helt andre ting, f.eks "legge meg 21. februar 2007", men det kan jo bli for mye tenking også?

OK, så "vant" jeg den trekningen, men så da? Så lenge jeg trener som jeg har tenkt frem mot Kalmar og videre etterpå, så legger jeg et glimrende grunnlag for å tenke trening mot NXTRI en gang i februar 2008. Ikke i februar 2007. Ferdigbehandlet sak. Sendes til arkivet. En hvit og en rosa kopi.

Og med prosjekt Kalmar går det ganske bra. Fra klubben er vi 15 som er påmeldt og det er egentlig helt overveldende. Kalmar triatlon 2007 kommer til å bli en morgen, dag og kveld det vil gå frasagn om til alle tider. Basta!

Og meg selv? 160 var tallet fra laktattesten og det tallet har forandret treningen min. Det trodde jeg ikke den søndagen for noen uker siden. Mye av treningen min har i den siste tiden vært i sone 3. Jeg lurer litt på om det er for mye, men tror egentlig at mosjonister som trener 5-7 timer i uka ikke behøver å bekymre seg. Men vet jeg det? Å nei da, jeg er min egen søte lille forsøkskanin. Eller rotte. Men jeg kommer ikke til å knerte hodet på meg selv mot bordplata når eksperimentet er over altså. Det er jeg i mot.

Før jeg i morgen stikker på fjellet for litt snø, kulde og skitrening så har denne uken sett meg trene følgende:

Mandag: 1t05 min rulle. 10 min-15 min-10min med 1 min rolig mellom.
Tirsdag: Morgensvømming 35 min. Fire hundremetere på ca 1.50 met 1 min pause. Hvorfor? Aner ikke! Hvorfor ikke?
Onsdag: 1t14 min rulle. 5 min-10 min - 15 min - 10 min- 5 min med 1 min rolig mellom

Det blir mye intervaller fordi det rett og slett er gøy å trene pulsstyrte intervaller. Og det hadde jeg jo aldri trodd at jeg skulle si.

Denne bloggen har forresten blitt en drita kjedelig treningsblogg og det må det gjøres noe med. Men hva? Aner ikke, men noe blir det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra, Bent. No-fuss terskeltrening er bra, trur eg. Men sånne matematiske svømmeøkter ...? Kvifor? Som du så glitrande formulerer det: Kvifor ikkje?