04.02.2007

Team Recovery?

8 timer totalt så dette ble nok en god treningsuke dette her. I går syklet jeg mtb med piggdekk i 2t28min/45km med en gjennomsnittspuls på 125 bpm. I henhold til ”The Triathlete’s Training Bible” så er det en sykkeltur i sone 1 (Recovery) for sykkel (105-129 bpm). Sone 1 for løping er forresten 106-136. Dvs at jeg omtrent kan blåse i å ha recovery-økter i løping fordi pulsen min nesten alltid smetter opp i over 140 når jeg løper. Jeg kan vel strengt tatt droppe recovery-trening i det hele tatt så lite som jeg trener, men det er jo en annen skål.

Forresten ….. det kunne jo vært stas å sykle for sykkellaget Recovery? Tror det ville passet meg bedre en Discovery i hvert fall. Tror sjefen på Team Recovery er en trivelig kar i lenestol og de andre på laget setter stor pris på å stoppe opp på benserten for en Snickers og en cola. Synd jeg ikke spiser sjokolade lenger, men jeg får ta to cola mens resten av Recovery-laget mumser sjokkis.

Jeg vet ikke om Einar er en del av satsingen til Team Recovery, men i dag koste Einar og jeg oss no så innmari med en mtb-tur. Men med en å sykle sammen med så øker tempo litt. 2t11 og 45 km med en gjennomsnittspuls på 134 bpm. Det er altså i sone 2 for sykkel (130-143 bpm), det er altså der jeg skal sykle langturene mine. Jeg har en følelse av at de tidligere har ligget noe høyere. Vesentlig høyere til og med.

Men sone 2 er også glimrende pratetempo. Og vi snakket om puls, fart, bakker og Kalmar. Masse om Kalmar. Nesten hele tiden snakket vi om Kalmar tror jeg. Blant annet om sure og salte agurker.

For det lurer jeg litt på når det gjelder Sverige. Jeg liker Sverige og svensker veldig godt, men hva er det med svensker og gurka? På løpinga under Kalmar Triathlon er gurka en av alternativene å stappe i seg. Sure agurker er kjempegodt på leverpostei og kjøttpålegg, men sammen med sportsdrikk og energy bar? Da smaker det egentlig helt pyton og er ikke det jeg vil ha når jeg har vært i bevegelse i 12 timer. Einar kunne fylle meg inn med at det serverer de under Stockholm marathon også. Kanskje svensker rett og slett har et litt skrudd forhold til gurka?

Ellers ble jeg skuffet over musikkforetningen Rock i Göteborg. Jeg ville så gjerne ha no bra svensk rock jeg ikke hadde hørt før, altså noe annet enn Ebba Grön, Imperiet, Millencollin og Hellacopters. Og spurte etter det. Men det var ikke så lett som jeg trodde, men jeg fikk med meg den siste til Backyard Babies. People like people like people like us heter den og høres egentlig ut som en trivelig plate. Men hvis det er det tredjebeste svenskene har å slenge på disken så …. Men kanskje Stranglers hadde rett… kanskje det er ”All Quiet on the Eastern Front” ?

Ingen kommentarer: