08.03.2007

25+25=40?

Jeg var dårlig i matte på skolen og fikk en solid 2 på grunnkurset eller hva det het. Og det stoppet ikke der heller. Jeg var så teit at jeg tok "vidergående" kurs i tillegg, for å pynte på karakteren. Med det resultat at jeg i matte fikk to ganger to på karakterkortet mitt. Panne!

Men 25+25=40, hva er nå meningen med et slikt regnestykke? Til tross for at han var skrekkelig blond da han hadde hår, så er ikke en gang tribent n’gurr så matteteit, sier vel du nå?Neida, enkle pluss og minusstykker hadde jeg stålkontroll på, men det har seg slik at jeg løp to ganger til jobben i forrige uke. Og løper jeg rett frem og tilbake til jobben så blir det to ganger 25 minutter. Hvor mye verdi har en slik løpetur har rent treningsmessig?

Det virker som om jeg blir uforholdsmessig slapp og sliten, men har det like mye verdi som en 50 minutters sammenhengende løpetur? Eller kanskje bare 40 minutter? Ja, nei eller vet ikke? I hvert fall er det en veldig økologisk og tidsbesparende måte å komme seg til jobben på, men som trening bør jeg kanskje plusse på noen sløyfer rundt omkring slik at det blir noen flere minutter?

Kanskje jeg skal øve meg på oppløpet i Fredrikstadløpet? Det er kort tid igjen og dere kan glede dere, for nå er gågata endelig ferdig og vi kan nok en gang fare igjennom sentrum på en visuelt tilfredsstillende måte.

Det skal snart renne svette i Fredrikstads gater! Alle mann til pumpene.

Ingen kommentarer: