14.02.2009

Ny-gammel Kaizersplate!

Det går i mye forskjellig musikk for tiden. Slik det gjør hele tiden og alltid har gjort. Elbow. Metallica. Rammstein. The View. Scars on Broadway. Skambankt. Razorlights. Og alltid og over alle er det Kaizers Orchestra. Skulle jeg glemme det selv noen dager, så krever de to små rockefrøa Åse og Helene, at jeg retter på det jeg har gjort galt. "Spill Kaizers pappa". Og så synger vi alle sammen "...men han må ha sin egen pistol". Ekstravaganse er forresten ikke et lett ord å synge for en syvåring.

I det siste har jeg tenkt på hva som ville vært det ultimate settet. Den ultimate Kaizers Orchestra-konserten. Og det gjør jeg som aldri har vært på en. Jeg vet om noen sanger som jeg tror må være med, men jeg har ikke gitt meg på listemakeriet ennå.

Og bra er det. For nå kommer den. Som lyn fra klar vinterhimmel kommer beskjeden om at det kommer en ny Kaizers-cd. En plate med tidligere ikke utgitte sanger, men noen av dem konsertfavoritter. Å Herre. Å Halleluja!!!

Så da venter jeg da. Til april. Og håper vi får nye sanger å synge i bilen. Sanger så gode som Sigøynerblod, Maskineri, 9mm, Bak et Halleluja, Salt og Pepper, Kontroll på Kontinentet og De Involverte.

Noen band har skuffet litt i det siste og andre har skuffet stort, men her er jeg full av tillit og tro.

Måtte De og Deres Mojo Levere.

Ingen kommentarer: