19.07.2009

Formen spisses? Maten spises!

Denne uken var jeg tre uker unna Kalmar og så var det vel på tide å virkelig toppe formen? Tja. Mange kjører mye tøffere enn meg nå og jeg hadde også tenkt det. I forrige uke tenkte jeg det, men nå tenkte jeg anderledes. Etter forrige uke merket jeg at jeg ble veldig sliten og tung. Derfor bestemte jeg meg for å lette på mengden og heller holde trykket oppe i kortere økter. Og her jeg sitter en søndags kveld med et glass vann og en pc så virker det egentlig litt lovende.

Først en enkel oversikt:

Mandag: treningsfri
Tirsdag: Løp 1t27, negativ splitt med fart 5:45 og puls 144 bpm
Onsdag: Løp 41 min, fart 5:51 og puls 141 bpm
Torsdag: Sykling 1t33, bakker, 28,6 km/t , 131 bpm
Fredag: Svømming 35 min
Lørdag: 1. økt svømming 1t42min
2. økt Tempo brick Sykling 1t42 min, 29,7 km/t, 134 bpm
løp 15:47, 3 km, 5:13/km, 144 bpm
søndag: treningsfri

Totalt 6t54min.

Om dette sier jeg:

Tirsdag: Dette var dagen for mellomlang løpetur med negativ splitt. Det gikk ganske bra, men jeg synes pulsen var litt høy i forhold til fart. Det er en ganske kraftig bakke her som skal takles to ganger så det gjør jo noe med både fart og puls.
Onsdag: Lett og kort løpetur på konkurransefart. Helt ok.
Torsdag: Denne var jeg fornøyd med. Beste forhold jeg har hatt mellom fart og puls i denne løypa. Og det uten konkurransehjul.
Fredag: Svømming i sjøen. Ok.
Lørdag: 1. økt. Svømming i sjøen. Ok, men maneter ødela for noe som skulle vært en 4 km svøm.
2. økt. Tempo brick. 43 min med gjennomsnittsfart på 27.7 km/t og så 58 min med 31.3 km/t. Veldig fornøyd med denne og ikke minst med hvor lett det var å løpe etterpå.
Søndag: Ser medlemmer fra Oslofjord triatlon imponere stort i NM i triatlon. Medlemmer som er vesentlig tøffere enn meg. Selv har jeg gnagsår et sted man helst ikke skal ha gnagsår. Spesielt ikke når man skal sitte på sykkelsete. Så i dag invilger jeg meg gropause.

Og så sier jeg:
Dette er ikke egentlig så galt. Jeg tror jeg traff ganske bra på mengde og trøkk i øktene. Men det er veldig lett å spise for mye nå og jeg trenger absolutt ikke to ekstra kilo om to uker.

Ingen kommentarer: