09.07.2009

Svømming avlyst - manetinvasjon



Treningen går sin og min gang. Det vil si at det ikke går helt etter planen lagt på mandag. Ikke fra dag til dag, men det store bildet skal bli omtrent som beskrevet.

Tirsdag løp jeg 10 km på 56min og 44 sek og en gjennomsnittspuls på 143 bpm. Du synes kanskje ikke det høres veldig bra ut med tanke på en terskelpuls på ca 165? Litt skremmende? Litt "Bent er jammen i dårlig form nå"? Det hører med til historien at dette er bakkeløpeløypa mi. I denne løypa befinner det seg 2,5 km med bakke som har stigning mellom 3 og 10%. Og jeg har aldri løpt bakken og denne turen fortere og mer kontrollert.

Onsdag løp jeg SRM. En runde. Til tross for meget stive bein etter tirsdagens bakketerror så ble det en ny rekord. 14min06sek på 3,3 km. Rett bak Trond og ny bestetid med 90 sekunder eller no slikt. Ikke verdens raskeste mann, men tidenes raskeste Bent Olav Olsen som er født i Drammen i 1965. Og så svømte vi 30 minutter etterpå. 18 stykker fra Oslofjord triatlon, Rye og andre triatloninteresserte.

I dag var jeg trøtt. Helt uten kraft. Jeg lå rett ut på sofaen. Det regnet. Jeg hadde vondt.

Så jeg justerte planen. Jeg stokket om på dagene og øktene. Jeg puttet våtdrakta i bag igjen og satte bilen og nesa mot strand og vann.

Det var noe vann der og vannet hadde blitt veldig klart og fint.

"Så klart vann du har, sa jeg til havet.

Det er fordi du skal kunne se manetene mine bedre det. Svarte havet."


Svarte f.... Det var tett i tett med de brennende svina. Det var blått og rødt og gult og tråder og gugge så langt øyet kunne se. Så i dag ble det ikke trening. I morgen prøver jeg utebadet på morgenen. Naturen overlater jeg til andre til den er trygg å bevege seg i igjen.

Men jeg hadde sikkert ikke vondt av hvile.

Ingen kommentarer: