31.07.2009

Produktutvikling og kaffe



Det var 15 timer igjen til Kalmar triatlon. Sykkelen og jeg satt foran Stadshotelet og jeg hadde tid til litt produktutvikling.

Det er kjent at koffein er prestasjonsfremmende og det er minst like kjent at kaffe er godt. Triatlon er knyttet til kaffe fordi triatleter er kroniske kaffedrikkere. Kanskje fordi det er den siste lasten som står igjen når røyk er nei, sukker er nei, alkohol er fetende, all dopingen har syklistene tatt og drafte er noe du bare ikke gjør?

Kaffe før konkurranse er bra og kaffe etterpå er helt konge. Men hva med under trening og konkurranse? Hva da? Svaret er selvsagt enkelt. Med så mange flaskestativ på en sykkel, hvorfor ikke bruke en til kaffekoppen?

Det vil aldri slå an? Det sa de om PC, internet, walkman og Betamax også. Ok, drop den siste. Men da jeg var liten var det ingen biler som hadde kaffekopp/flaskeholder, i dag har alle det. Så det så.

Nå er jeg snart klar for å legge meg og nå er det 9 timer igjen til start.

Ingen kommentarer: