27.04.2007

Parahva?

Jeg lærte meg noen nye sykdommer og uttrykk og slikt kan trenges i en trengt tid. Det startet med parainfluensa og paratyfus og jeg lurte på hva det var. Jeg forsto det slik parainfluensa er en sykdom som ligner på influensa, men ikke helt er det. Samme sak med paratyfus.

Para blir trolig en medisinsk måte å si "same but no same".

Alt med para først får ikke en slik mening. Neida. Paraply: ligner på ply, men er det ikke. Neida. Paragraf: ligner på en graf, men er det ikke. Neida. Parasoll: noe de har i Bergen innimellom som ligner på sol, men ikke er det. Neida. Paradis: ligner på en dårlig norsk film, men er det ikke. Neida.

Parasitt. Det er noe måtelig dresserte hunder, slike jeg har hatt, gjør om vinteren når det er kaldt og guffent på bakken og de absolutt ikke vil lystre kommandoen. Sitt! Åhh så lang tid det tar, det ligner litt på en motvillig sitt, men helt ned går de aldri. Parasitt.

Jeg har parahanglet litt denne uka. En liten stund trodde jeg at jeg hadde en paraforkjølelse, men etter overveielse tror jeg har hatt parareisefeber.

For jeg skal til La Manga i morgen med Trond, Arnstein, Trine, Marit, Adeleid m.fl. Bussen til flyplassen går 1030. Sykkelen er pakket ned. Den manuelle skrivebloggen også. Og nå kjenner jeg at jeg ikke har parareisefeber lenger.

Nå er det skikkelig god gammeldags blomstrende reisefeber som herjer. Da rører jeg ekstra mye. Slik som nå.


Det er på mange måter litt sent, men jeg håper jeg får noe som ligner på skjønnhetssøvn i natt.

Ingen kommentarer: