12.09.2006

All quiet part...njaa

Let's talk about sex and triathlon baby! Sånn, det bør vel få opp trefftelleren min et par hakk tenker jeg.

En triatlonblogg uten triatlonrelatert stoff blir fort vekk noe helt annet, men i dag har jeg nesten noe å fortelle.

På kurset i dag har vi hatt om "psykologi i helsefremmende arbeid" fremlagt av en trivelig svensk psykiatripsykolognisse. Hyggelig det. Snakket om sex og sånt. Eller egentlig om impotens og søvnproblemer. Og det er jo litt triatlonrelatert. Søvnproblemer altså. Mange som sliter med det før en konkurranse. Jaja. Hadde litt om hypokondere også, kan jo være triatlonrelatert det. Kjenner til det.

Psykiatripsykolognissen fortalte også om den dagen han var i "lumpen" i 1970. Sto på oppstilling og obersten eller generaldirektøren eller noe sånt hva, han stod og ropte "Här i militäret har vi roligt!!!! Men det är inte så at vi skrattar hela tiden. Vi kan ha roligt endå!!!" Han syntes ikke det hørtes så trivelig ut, så han dro hjem igjen. Fin fyr.

Men jeg har løpt i dag! Det så altså ikke slik ut for de uinvidde, men jeg har løpt 5 km ut mot Snobbeudden og 4,5 km tilbake igjen (snarvei). Det het inte Snobbeudden va, men det var sånna där pampiga villor va, sånne trädvillor med stor trädgård och bara nogra hämskt gigantiska Volvo utanför. Ja du hajar?.

Men det var varmt i dag. Ikke savannevarmt, men godt og varmt. Jeg koste med inderlig med å subbe rundt, kjente varmen fra asfalten. Tenkte at det kan hende det blir få slike turer til i år. Og så løp jeg opp en bitteliten bakke, og så...

Han derre Coach Tveiten har jo sagt at man ikke skal løpe før to uker etter en Irondistanse. Det kunne nesten kjennes ut i dag som han hadde rett. Det stakk til i kneet og i leggen, men med litt søvn og hvile så er jeg klar for morgendagen, dens gleder og ny lærdom. I morgen skal vi ha om "Helsefremmende arbeid og tannhelse". Og det har vi jo allerede behandlet på www2.oslofjordtri.com, så på det tema er jeg konge!

Og kanskje blir jeg klar for en ny løpetur?

Ingen kommentarer: