25.09.2006

Halvmaraton?


Det har vært nok en fantastisk sensommerdag i Fredrikstad. Det er bare kalenderen som sier at det er høst. Og den utrolig høye og klart blå himmelen.

Dere som har trukket inn til svømmehaller og treningsstudio nå, snyter dere selv for en fantastisk opplevelse av Norge på sitt beste. Strendene er lekre nå som de ikke fulle av mennesklige hvaler, testosteron og annet svineri. Og vannet og solen sier at det fortsatt er sommer, men vannet lyver nok kanskje bittelitt.

Men gjør som dere vil. Jeg svømmer i havet med neoprenlue og -sokker samtidig som elgen stuper over det ganske land. Jeg ville ikke bytte for alt i verden. Ikke med elgen i hvert fall.

På vei hjem fra stranda fortalte jeg Helene at jeg skulle løpe halvmaraton på søndag"Hva er halvmaraton?". Jeg skal løpe. "Skal du bare løpe!?!?! Ikke svømme og ikke sykle?!?!"

De triatlonbarna er ikke så lette å imponere, enten er du med på "the real thing" eller så holder du kjeft!

Ingen kommentarer: